torsdag den 25. februar 2010

Indsætning af besøgstæller

Jeg har tidligere omtalt forskellige besøgstællere, og en læser har anbefalet yderligere en. Her følger opskriften på at indsætte Sitemeters besøgstæller. Opskriften kan gælde mange andre besøgstællere, da jeg primært her koncentrerer mig om, hvordan du skal gøre i E-blogger.

Under Sitemeter trykker jeg på "Sign Up".
Derefter vælger jeg "Basic pakken" (den er gratis).
Så følger jeg anbefalingerne dér.

Kopier koden til din besøgstæller.
Gå op i højre hjørne og tryk på "Tilpas".
Gå ind under fanebladet "Layout".
Vælg her under fanebladet "Sideelementer".
Vælg "Tilføj en Gadget".
Et nyt vindue åbner sig. I venstre side vælger du "Grundlæggende gadgets".
Du scroller ned gennem de godt 20 gadgets og vælger "HTML/Javascript".
Tryk på plus og et nyt vindue åbnes.
Indsæt din besøgstællers kode i feltet (se printscreen ovenfor).

Herefter kan du under Tilpas>Layout>Sideelementer rangere din besøgstæller blandt de andre gadgets, som du vil.

PS. Layout til besøgstælleren vælges inde på Sitemeter-siden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar