onsdag den 6. januar 2010

Blog om døden


Marianne her gjort noget genialt, synes jeg. Hun har oprettet Dit Minde - en blog om livets afslutning. En blog med en vision, et formål, masser af budskaber og råd ud i det praktiske og juridiske - og med den personlige vinkel. Selvfølgelig også med et link til hjemmesiden Mindet.dk. En elektronisk mindebog, hvor du kan lægge et minde til den døde og dens pårørende.

Marianne har gjort en anden fantastisk ting. Hun har på Facebook oprettet en profil, som du kan blive medlem af. Jeg gik ind på bloggen for at rose Marianne og fortælle, at jeg havde til hensigt at blogge om hendes initiativer her på Blogguiden. Vupti, så fik jeg en forespørgsel om at blive medlem på Facebook. Sådan.

Begge initiativer er endnu så nye, at jeg endnu ikke kan gennemskue, hvordan bloggen og Facebook skal komplementere hinanden, udover at de selvfølgelig reklamerer for den anden. Men det vil jeg finde ud af i nærmeste fremtid, når jeg læser Mariannes ord de to steder på nettet. Kig med og anbefal den videre. Netop i svære situationer som sygdom og død er det rart med overskuelig og let tilgængelig hjælp.

PS. Julia Lahme har også beskæftiget sig med emnet døden i sin bog Sig farvel. Hvad præster ved om sorg. Bogen får stor ros af mine venner og bekendte, som har været igennem sorgen.

1 kommentar:

  1. Tusind tak skal du have.
    Jeg har faktisk også en gruppe på facebook, hvor jeg jævnligt skriver ud, når der er nye indlæg på bloggen og lige kort om, hvad det handler om.
    Min profil på facebook er oprettet, så jeg hurtigt kan skrive en besked der også om, hvad der sker på ditminde.nu. Jeg når flere via profilen end via gruppen pga. at jeg kan skrive i statusmedelsen, hvad der sker. Jeg skriver ikke ud til alle fra min profil, da det godt kunne provokere nogle, men selvfølgelig er muligheden der.
    Jeg har endnu ikke læst Julia Lahmes bog, men jeg har været på superbloggerkursus hos Julia Lahme, så jeg har i hvert fald forsøgt at følge hendes råd.

    SvarSlet