fredag den 8. januar 2010

Opskriften på en bestseller af en blog

Jeg har tidligere omtalt Julie & Julia. En blog, der blev til en blook, der bliver til en film. I går så jeg filmen om Julia Child, som i 1948 forandrer amerikanernes syn på mad for altid. 50 år senere er Julia Powells liv gået i stå; hun vil være forfatter men det bliver ikke rigtigt til noget. Hun beslutter sig for at lave alle 524 opskrifter i Julies kogebog på et år og sideløbende skrive en blog om det. Filmen sammenfletter de sande historier om de to kvinders liv, der på mange måder ligner hinanden.

Hvad enten du kan lide filmen eller ej, så fortæller den på fremragende vis, hvad der skal til af ingredienser for at skrive en bestseller af en blog: En anderledes og god ide, modet undervejs til at gøre det og stå igennem, og sidst men ikke mindst PASSIONEN, begejstringen, for det du skriver om. Det er passionen, der får din blog til at brænde igennem skærmen og direkte ned i hjerterne på læserne og os andre bloggere.

2 kommentarer:

  1. Jamen - jeg kan da ikke være mere enig! Hvis ikke der er passion på en blog, så kan det også være lige meget. 'Havregrødsbloggene' smutter jeg i hvert fald hurtigt fra ;-).

    Det er i øvrigt en interessant blog - med et interessant emne ;-) - du har her!

    SvarSlet
  2. Bente her har et rigtigt godt bud på, hvordan man kan strukturere og navngive sin sekundære kolonne - altså den med som er til venstre for, hvor du læser nu. Hos Bente ligger den til højre og forekommer at være en sammenhængende kolonne med ensartet systematik. Det virker og ser godt ud, synes jeg. Anyway tjek den ud.

    SvarSlet